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http://www.code.phonepayplus.org.uk/pdf/guidance-notes/application-based-payments.pdf
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The Rules, as contained in the PhonepayPlus Code of Practice, are outcomes-based and designed to be flexible and adept enough to incorporate technological innovations as mobile payments continue to evolve.
Aufgrund der unterschiedlichen Rahmenbedingungen einerseits im Hinblick auf die gesetzliche Beurteilung, welcher Tatbestand als ein Verstoß definiert wird, und andererseits im Hinblick auf die gesetzlich festgelegten Befugnisse der Regulierungsbehörden, ist ein pauschal-schematischer Vergleich der Situationen in verschiedenen Ländern nicht möglich. Im Rahmen der internationalen Zusammenarbeit, insbesondere auf EU-Ebene, werden die bestehenden Unterschiede diskutiert, letztlich sind jedoch nur Maßnahmen im jeweils nationalen gesetzlichen Rahmen möglich.
Die Bundesnetzagentur kann im Rahmen der Nummernverwaltung Anordnungen und andere geeignete Maßnahmen treffen, um die Einhaltung gesetzlicher Vorschriften und der von ihr erteilten Bedingungen über die Zuteilung von Nummern sicherzustellen.
Die Formulierungen sind konsequent technikneutral:Recommendations as to what pricing and other key information should be included at the point of sale [...], including best practice as to how companies can robustly verify a consumers consent to charge
“That consumers of premium rate services are fully and clearly informed of all information likely to influence the decision to purchase, including the cost, before any purchase is made”
Und was das konkret bedeutet, entscheidet die Behörde. Basta.All written information which is material to the consumer’s decision to purchase a service must be easily accessible, clearly legible and presented in a way which does not make understanding difficult. Spoken information must be easily audible and discernable.
Where a promotion is contained within a website or a mobile website, it should not be necessary to scroll down (or ‘zoom in’ on a smartphone touchscreen) beyond the initially presented screen in order to discover the price, unless the access code or link to purchase a service is also in the same area.
pricing should be of similar size, and prominence, to the call to action (e.g. it would not be acceptable to have a large, clickable icon which dominates the screen and pricing in a much smaller font)
e.g. if the link/icon is worded “accept” then the pricing information should state “click accept to pay £4.50” or similarly clear wording.
Identification of potential risks as posed by malicious software (‘malware’) in compromising the integrity and validity of a consumer’s consent to be charged or
marketed to.
PhonepayPlus is aware of the potential for some smart devices to download applications containing malicious software (‘malware’), which may put consumers of PRS at risk.
(...)
use of coding to prevent the end-user from seeing a mobile terminating (MT) message to raise suspicion that they are, in actual fact, being billed for the service in question.
(...)dialling of PRS numbers without the consumer’s knowledge or consent.(...)
(...) illicit access of a consumer’s handset’s International Mobile
Subscriber Identity (IMSI) number(...)
Wenn ich das richtig verstehe, bedeutet es, dass die Regulierer beim Einsatz von Malware vorgelegte Beweise über die Zustimmung des Verbrauchers zur Kostenpflichtigkeit nicht akzeptieren. Das wäre ja sensationell. Vielleicht finde ich mal Zeit, die Phonepayplusleute dazu zu fragen...Providers are asked to note that, where such malicious software (‘malware’) is found, then a Tribunal may not be likely to consider any proof of consent (including Mobile Origination messages or records of calls) to be robust enough.