Geld terug voor 0900-bedrog
Bel-Call, officieel gevestigd op Gibraltar, belooft Nederlandse gedupeerden van haar 0900-inbeltruc geld te retourneren van de geleden schade.
Dit zegt de toezichthouder op de Nederlandse telecommarkt, Opta
De laatste maanden namen de klachten over stiekeme dialers, waarbij surfers op bepaalde websites naar een duur 0900-inbelnummer worden geleid, hand over hand toe. Met name De Telegraaf berichtte hierover.
De klachten kwamen vooral binnen bij de Stichting Informatiedienstencode (Stic) die onder meer toeziet op naleving van de Code Telefonische Informatiediensten die misbruik van telefoniediensten moet voorkomen en bestrijden.
De Stic kan sancties opleggen bij misbruik van 0900-nummers en de Opta vragen om in te grijpen.
dit heeft ertoe geleid dat Bel-Call in Gibraltar heeft besloten om degenen die per ongeluk via 0900-2021146 hebben ingebeld op een website, bij het overleggen van hun telefoonrekening met het bewijs hun geld terugkrijgen.
Het gaat om een nummer dat door Bel-Call was verstrekt aan het Duitse bedrijf Crosskirk. Bel-Call heeft de contacten met dit bedrijf verbroken. Crosskirk belooft nu online met betaaldiensten te zullen komen.
Bron: Planet.nl
insbesondere interessiert mich der Satz
1. Crosskirk ist deutsch - völlig klar (am Rande)Het gaat om een nummer dat door Bel-Call was verstrekt aan het Duitse bedrijf Crosskirk. Bel-Call heeft de contacten met dit bedrijf verbroken. Crosskirk belooft nu online met betaaldiensten te zullen komen.
2. Crosskirk war Kunde? der bel-call und kommt jetzt mit einem bezahldienst heraus
Hä?